Afspraak 'niet-Belgen'

Het behandelen van dossiers voor niet-Belgen vraagt voorbereiding en research. Onze medewerkers doen dit graag vooraf. Zo kan je vraag tijdens je bezoek aan de dienst Burgerzaken sneller worden behandeld.

Daarom is het niet mogelijk om je afspraak online te boeken (uitzondering: seizoenarbeid). Contacteer de dienst Burgerzaken telefonisch en leg uit wat je nodig hebt. Zo kan de medewerker jou vertellen welke documenten je zult moeten meebrengen. Samen met de medewerker leg je dan een afspraak vast.

Bel naar de dienst Burgerzaken voor vragen rond deze onderwerpen:

  • Aankomstverklaring
  • Aanvraag attest van immatriculatie
  • Afhalen elektronische vreemdelingenkaart
  • Afhalen reisdocument (vluchtelingen)
  • Verlenging attest van immatriculatie (oranje kaart)
  • Vreemdelingendossier (aangifte eerste verblijf in België)
  • Aangifte adres vanuit het buitenland
  • Aanvraag elektronische vreemdelingenkaart
  • Aanvraag reisdocument (vluchtelingen)
  • Belgische nationaliteit aanvragen

Seizoenarbeid

Een afspraak rond het uitvoeren van seizoenarbeid kan je wel digitaal maken. Klik daarvoor op onderstaande link:

Verlies elektronische vreemdelingenkaart

Ben je je elektronische vreemdelingenkaart kwijt? Neem dan eerst contact op met de lokale politie. Je moet immers aangifte doen van dit verlies.


Contact informatie